الخميس، 16 مايو، 2013

قول للزمان ارجع يازمان

--> قول للزمان ارجع يازمان عارفين لية لان الحياة زمان كانت بسيطة الاكل بسيط وصحى من يوم ماسيبنا البصارة والكشك والعدس واللفت والفراولة البلدى والسلق والجبنة القريش والعيش الفلاحى والزبدة البلدى وكل حاجة الريف الجميلة


واتجهنا الى المعلبات والهمبرجر والسمن الصناعى المهدرج ومكسبات الطعم والايسانس والا الدلفرى ذوالرائحة لتغطى على ردائة الصنف ومتنسوش الكراتية والشيبسىوخلافة  النتيجة زى ماالكل عارف وشايف فشل كلوى كبد وبائى سرطان وايدز وخلافة حتى الزواج زمان كان من ابسط مايمكن سرير ودلاب وخلاص وتتجوز ست الستات ام عبد الناصر وام احمد زويل ونجيب محفوظ وطة حسين ومين والامين النهاردة الشعر عيرة والوجة عيرة والاخلاق نادرة والمحاكم مليانة قضايا بسبب طمع الدنيا والبعد عن الاخلاق والدين يالة ولوحتى باسم الموضة نرجع تانى زى زمان والمثل قال اسال مجرب والكل المفروض جرب قولتوا اية -->

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق